Maak kennis met Martin Van De Vyver, onderhoudstechnieker bij Audi Brussels overdag, oldtimerfanaat na zijn uren.
Audi Brussels ID
Voornaam: Martin
Naam: Van De Vyver
Functie: automatiseringstechnieker
Takenpakket: allerlei onderhoudstaken in de schilderij en de mastiekafdeling, onderhoud en reparaties van transportbanden, en nog veel meer
Passie na de uren: oldtimerritjes organiseren met vrienden
Weetje: Martin maakte in het derde leerjaar van een 0 een 10 op zijn handgeschreven rapport
Busje komt zo
4u15
Opstaan! Het is nog pikdonker als ik uit bed stap. Ik wrijf nog wat in mijn ogen terwijl ik de hond buitenlaat en maak daarna mijn brooddoos klaar.
4u50
Dankzij het georganiseerd busvervoer van Audi Brussels hoef ik zelf niet naar het werk te rijden. Handig! Vanuit Wichelen kan ik welgeteld 50 kilometer indommelen.
5u45
Vlug punten. Ik zet koers naar de werkplaats om stipt op tijd om 6u te beginnen.
6u
Het to-dolijstje voor vandaag check ik via de pc. Vaak komt ook de verantwoordelijke even kijken. Ik hol meteen naar een eerste interventie, vul de stock aan of doe revisie van een onderdeel dat binnengekomen is.
9u
Focustijd! Ik ben een specialist in revisie van componenten: demonteren, vernieuwen en terug monteren hebben voor mij geen geheimen. Tussendoor beantwoord ik oproepen of assisteer ik collega’s in de verfmengzaal.
9u30
Een straf koffietje heb ik na deze drukke eerste uren wel verdiend!
10u
Om 10 uur al lunchen: het klinkt vreemd maar voelt heel gewoon. We tafelen samen in een "groene zone" met een keukentje. Tijdens het eten blijven we stand-by voor dringende interventies.
Horlogehandjes
11u
Mijn specialiteit? De seinrevisie van de applicatietechniek. Daarvoor heb je echt ‘horlogehandjes’ nodig: ik werk met zeer kleine componenten die je enkel met fijne mechaniek fixt.
12u
Mijn werk verschilt van dag tot dag: je weet nooit welke component stuk zal gaan. Van een pomp die moet gerepareerd worden in de verfmengzaal tot de vervanging van een ventiel: ik schiet overal te hulp.
13u
Snel problemen kunnen oplossen is cruciaal in deze job. We willen absoluut vermijden dat de productie moet worden stilgelegd!
Groene vingers en oude wagens
14u
De dag zit erop, ik stap de bus op. Even op adem komen: de focusmodus mag uit.
15u
Thuis zet ik me aan de huishoudelijke taken: van opruimen tot de vaat doen, en natuurlijk ook eten klaarmaken.
17u
Door de vroege uren is mijn bioritme helemaal anders dan dat van de gemiddelde Vlaming. Om 17u eet ik gezellig samen met mijn vrouw en dochter.
18u
Ik heb groene vingers: ’s avonds vind je mij vaak in de tuin. Of in de garage, want als er aan iets gesleuteld mag worden ben ik er ook altijd bij.
19u
Heb ik nog tijd voor een avondritje? Bajaat. Ik neem één van mijn oldtimers, een prachtige Porsche, en rij ontspannen tot bij vrienden. Tenzij het regent, natuurlijk: dat doe ik mijn beestjes niet aan.
20u30
Drankje voorzien, salamitje gesneden? Oké, tv-time! Ik zap nog wat weg of luister wat muziek. Veel meer doe ik niet ’s avonds, het zijn lange dagen.
22u
Bedtijd! Ik val in slaap met de gedachte aan een prachtige rondrit die ik binnenkort organiseer met de vrienden. Voer voor sweet dreams!
Wanneer word jij lid van onze familie?
Martin is één van onze 3.000 toffe collega's, maar we zijn nog op zoek naar tal van nieuwe mensen die onze Audi-familie willen vervoegen.